måndag, februari 13, 2012

Döden är inte fridfull

Om nån är död i film, då säger man alltid "hon ser fridfull ut, hon ser ut som hon sover"


Det är bullshit, kan jag ju säga direkt. Kanske är det så med människor, men när vi sagt hejdå till Siggan gick vi ut rummet medan dom gav henne sömnmedlet. Vi kunde få gå in efter det, och man såg på en gång, man liksom kände det i rummet att hon inte sov. Det var jättehemskt, jag grät och ville gå hem. Men syster yster stod kvar jättelänge och klappade henne, men varje gång jag gick in i rummet ville jag bara ut. Det var så hemskt att se henne död. Och det var inte fridfullt.

Hejdå bäbis <3
Det är klart att man visste att hon skulle dö förr eller senare. Egentligen har jag väntat på det i flera år, men ändå trodde jag inte att hon skulle dö än. Jag har tänkt att hon ska leva medan jag flyttar hemifrån, egentligen har jag alltid tänkt in henne i min framtid. Och det gick så snabbt, vet inte riktigt om jag har fattat än egentligen. Jag gick hem och grät idag efter skolan

12 långa lyckliga kattliv fick hon i alla fall. Jag är glad att hon slapp lida mer, hon kunde ju trots allt knappt andas. Älskar fortfarande min bäbikatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar