tisdag, juni 21, 2011

Bluesfest

Igår sov jag på golvet. I tält. I ett vardagsrum... Älskar att jag och bästis är så jävla random!


Gigantiskt tält! Var som ett helt hus..
Jag och bästis låg och pratade i en säng när vi kom in på ämnet "vi måste prova sätta upp tältet nån gång så vi vet att det funkar" och idén slog mig som en blixt från klar himmel. "Vi borde göra det nu! På ditt vardagsrumsgolv!" Och så blev det. Klockan halv två på natten satte vi igång med att slå upp tältet mitt i vardagsrummet, slängde in några filtar, ett täcke och två kuddar. Jag lovar er att det var så otroligt mysigt så jag bara dog. Det finns nog inget mysigare än att helt random slå upp tält i ett vardagsrum.

Dagen efter var vi påväg ut för att träffa en kär vän of ours, när telefonen ringer. Vem är det, om inte Mr. Snygg!! Kör gamla vanliga "hej vad gör du"-snacket, men sen visar det sig att han vill ha med mig på en bluesfest hos Johnossi. Sa att jag inte hade några planer för kvällen och att jag gärna tittade förbi en stund. Efter att ha sovit på golvet var jag väldigt trött (golv är hårda och INTE sköna att sova på) och tänkte att jag nog ändå inte kommer stanna så länge där. Så blev det ju inte riktigt. Gick väl hem runt, 3, halv 4 på natten. Men det var så otroligt mysigt och jag älskar alla Johnossis vänner!

Jag har aldrig haft så många seriösa snack på en kväll. Speciellt inte på en fest. Mr. Snygg ville prata med mig, Johnossi ville prata med mig om Mr. Snygg, alla mina polers ville prata med mig om vad dom hade pratat med mig om, jag ville prata med alla eftersom mina vänner pratade med Mr. Snygg och jag ville veta vad alla sa! Gick typ 15 minuter innan jag blev ropad på igen. But still, en av dom bästa kvällarna på länge.

1 kommentar:

  1. ojojojoj...olycklig kär till på g inom en vecka?? lite ytlig kanske? ;P

    du är rkt söt iaf det ska du veta =)
    suudella ja halata <3
    Annukka

    SvaraRadera