lördag, juni 18, 2011

Rock 'n' Roll

Det var rock 'n 'roll, party in the woods all night. Sa ju att det var slut på deppinlägg!


5 Cider
Igår morse vaknade jag, fortfarande lika sur på min madre. För det var så att kvällen innan när jag kom hem hittade hon 5 stycken 7.0 cider i min väska. Det gillade hon inte! Så hon tog dom och skällde ut mig lite, men som tur var så kunde jag gråta lite och skrek typ "Jag vill inte behöva tänka! För en kväll kan jag väl få ha kul med mina kompisar utan att tänka på sexiboi och bara dricka lite cider det är inte så himla farligt! Var glad för att du inte hitta en liter vodka i väskan! Men nu när du har tagit min cider MÅSTE jag dricka vodka istället och jag ska bli jättefull och sen ska jag bada och drunkna! Och jag tänker åka fast du inte vill det, du kan inte förstöra min kväll" Det är ett under att jag ficka åka...

Liftarna
Det hände mycket igår. Började med lång tågresa till Märsta sedan en lång busstur. Sen kom det slutgiltiga testet: THE WALK! Asså okej, man skulle alltså gå 2-3 km för att komma fram till Johnossis land, men icke sa nicke. Först hittade vi inte vägen, sen skulle vi leta oss fram till en Knivsta Kommun-skylt. När den aldrig kom vinkade vi in en bil till kanten och frågade honom hur långt det var till skylten. "Ojoj, ojoj, den är jättelång! Kom, kom hoppa in jag kör!" Jag hade aldrig gjort det men min kompis köttade rakt in i bilen så det var väl bara att hoppa in efter. Vi hade packning upp till taket, och det var knappt så jag fick plats att stänga dörren. Det var typ seriöst det mest random jag har gjort.

Det visade sig att den här 2-3 kilometerssträckan som vi skulle gå var superlång och min kompis sa att "asså jag hade dött om vi hade gått hela det här" och Bondturken (som vi kom att kalla våran chaffis, tänk er Jan Fares-typ) svarade "nejnej, nejnej, inte dö! Ja har vatten, ja har cola. Ja har allt!" Vi skrattade åt honom i smyg men han var assnäll och skjutsade oss hela vägen!

Vårt finfina tält. Med en gren
som tältpinne...
Party in the woods
Tänker verkligen inte gå igenom alla detaljer. Men när vi kom dit började man såklart med att hälsa på alla. Jag kommer inte ihåg några namn, utom några av killarnas. Jag skojar inte när jag säger det här: det fanns inte en enda ful kille där. Inte EN ENDA FUL! Det är typ onaturligt att ha så många snygga killkompisar, och alla samlade på samma ställe...

Senare på kvällen köttade festen igång. En kille, snyggast av dom alla, blev full otroligt snabbt. Tyvärr haffade han och stod och strula redan innan alla andra börjat dricka. Men what ever, jag hade ändå inte tänkt haffa den kvällen. Alla var jättetrevliga och klockan halv nio drog konserten igång. Alltså jag är helt seriös när jag säger att alla went crazybananas dom var så himla bra! Jag kramade alla av dom minst tre gånger när jag var aspackad och en gång nykter (så dom skulle tro att dom var bra och det inte bara var jag som var full). Gitarristen/sångaren var otroligt grym, jag ville äta upp honom! Han var jättesnygg när han stod på scen med sin gitarr och microfonen. Och johnossi, han var skitsexig bakom basen, jag ville nästan äta upp honom! Och trummisen var också ashet men skinnjacka och hela kittet! (Spelade faktiskt också lite för dom som var där, sjöng till och med i mic! Jag blev fett poppis)

Blev ganska lullig, myste (VARNING! Myste, inget mer) med några olika killar. (okej, typ 3 kanske) Men det var två stycken som jag fastnade för extra mycket... Eller om det var dom som fastna för mig. En av dom var i alla fall snyggaste killen där som haffade innan alla andra hunnit börja dricka. Men det visade sig att det var hans ex som var här och dom höll på men han gillade inte henne, "jag vet inte vad jag ska göra?" Smart grabb, om han inte gillar henne ska han inte hålla på med henne. Simple as that. Han visste tydligen vem sexiboi var och pratade glatt om honom flera gånger. Vet inte varför, men det gjorde han i alla fall, typ frågade varför vi hade gjort slut och så. (Liten parantes: Det är konstigt att Johnossis vänner vet att vi två har gjort slut medan sexibois kompisar inte vet det, träffade en av dem och hon hade ingen aning.. Hmm...) Vi låg i alla fall i slutet av kvällen, klockan 5, halv 6, och myste i en soffa. Jag var astrött och han var asfull, jag låg och strök honom över håret. Han var stolt över att ha krökat 14 timmar i sträck... Han var fan galen. Och assnygg! När han hickade gnisslade hela soffan.

Bruten arm
Det var någon som var där som hade fått för sig att han och hans kompisar skulle gå och rida barbacka på grannens hästar som stod och betade i en hage jättenära huset. Såklart ramlade han och bröt armen (tack gode gud att det inte blev värre) så nu ligger han på sjukhuset i Uppsala.

Köttare på scen! Bilderna är tyvärr tagna med mobil i
fylletimme men man ser ju ändå hur bra dom är!
Mycket kunde gått fel denna underbara kväll. Men allting gick precis som det skulle. Visst mådde jag ganska dåligt dagen efter, men jag skulle inte vilja ändra nånting med min kväll. Eller jo, jag strulade med en kille för en öl. Och jag rökte. SKÄMS PÅ MIG! Det är faktiskt över gränsen, men alla gör fel ibland. Och killen var faktiskt snygg.. Och jag rökte bara några bloss, fast jag får inte göra det. För börjar man feströka börjar man sen röka på riktigt och det vill inte jag. Fy!

Men allt ägde sönder och deras band gjorde fan min vecka. Dom var skitduktiga! Och jag är skitglad. Jag kan faktiskt säga att den snyggaste killen faktiskt vill träffa mig igen, och den andra killen jag myste med var nog lite avis när jag låg och myste med snyggasten istället för honom. Och den tredje som faktiskt ville strula med mig (och sen fick det, fyfan vad skabbigt strul. Han typ kvävde mig med sin tunga, äkta fyllestrul alltså! Men bara o köra på, det handla faktiskt om en HEL öl!!!). Allt detta trots att jag inte hade smink på mig! Det är riktigt bra för självförtroendet, I still got it after 6 months!

1 kommentar: