måndag, juni 13, 2011

Stek!

Idag har jag stekt mer än någonsin.


"Suck, alla har slutat skolan utom jag. När kan man börja imorn måntro?" Går in i klassrummet och ser att mentorer skrivit "inga lektioner är inbokade" och att lärare eventuellt kan boka in om man vill ta en fika eller nått med klassen. Skulle inte tro det! Snabbare än blixten tar jag upp min mobil och skickar iväg ett sms till mitt crew Mario Darling, Mörken, Vanjii, Mirris och säger åt dom att steka galet med mig imorgon. Ni har inget val!

Klockan tolv möts Mario, Mörken o jag på Reimers och the stekning begins. Mario har med sin stekolja som vanligt som vi köttar på benen, till och med Mörken prova lite, mysbög som han är! Badar och solar konstant hela dagen, medan fler och fler vänner droppar in. Sedan springer Mario och hennes kompis och köper en pizza som vi delar på. Kommer hem klockan halv sju efter 6 långa timmar konstant stek. Börjar bli lite brun..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar