måndag, juni 27, 2011

Shame on me

Nu är det ju så att jag är en icke-rökare, vilket är väldigt bra. Man ska inte röka!


Men jag har ett problem, när jag inte är 100% nykter händer det att jag tar ett bloss ibland... Och sen ett till, och sen ett till, och sen "snälla, bara ett liiitet till?" varav den andra svarar "men vafan, här har du en egen cigg!" Alltså, jag röker på fyllan. Förut var det bara lite försiktigt, men förra gången kötta jag så jag inte mådde bra. Jag skäms, fy! Jag vill verkligen inte börja röka.

Mest random denna vecka
Min kompis var på en festival i Göteborg, där träffade han en ung man, runt sisådär 18 år. Han blir mycket bra vän med den här killen, och när jag frågade min vän om han ville komma på chillkrök ute så tog han med sig sin kompis. Vi sitter och snackar lite, jag är lite lullig (typ pinsamt lullig efter en cider) och vi kommer in på att han bor på söder, vilken gata osv. Till slut säger jag "jag ska våldgästa dig nån gång, vad heter du i efternamn?" När jag får höra hans efternamn flippar jag typ lite inombords, eftersom jag vet EXAKT vem som har samma efternamn. Det visar sig att den här killen är storebror till en kille i min gamla skola, 95a, som jag inte känner men vet exakt vem det är (för att jag och mina kompisar typ.. förföljde honom och hans kompisar) och jag vet inte om någon förstår hur random det här är! Av alla människor på festivalen, av alla folk i Stockholm, av alla i min skola är det just hans storebror som jag har stalkat! AAAH jag flippade totalt. Satt och skrek i typ en kvart... Jobbig chey!

På midsommar träffar jag denne trevlige man igen, och för att han ska få följa vidare med på fest måste jag låtsas att han är min pojkvän. Vi möter hans lillebror (the man I stalked) och det slutar med att jag sitter och strular med hans storebror hela kvällen, medan han kollar på. Inte bra, inte bra. Fast han är jättesnäll så det är okej. Lite pinsamt att båda va asnyktra dock. Färskingar ville inte ens dela på en oöppnad öl jag hittade!

Och jag är inte på G med honom, och jag är inte på G med Mr. Snygg (som tyvärr inte var med på midsommar) men jag tänker verkligen inte sitta och ha tråkig bara för jag blev dumpad för 3 veckor sedan.. Jag är faktiskt fortfarande ledsen, men varför tänka på det när det bara blir värre av det? Det är sommarlov, jag har väl också rätt till en sommarfling?

Peace & Love
Såklart måste man också skriva något litet om P&L. I morgon, kvart över fem, lämnar jag och bästa vän Stockholm för att kötta galet i en vecka. Tyvärr kanske vi måste stanna där längre eftersom jag idag upptäckte att våran buss hem inte går den 3 Juli, utan gick 3 Juni... Vi får helt enkelt stanna kvar där!

1 kommentar:

  1. förlåt gumman ;) ♥ ja förstår exakt vad du menar o har gått igenom samma sak men är du fortfarande kär i sexiboi? Ska du gå vidare eller kämpa för att få tillbaka honom?
    suudella ja halata ♥
    Annukka

    SvaraRadera