tisdag, oktober 18, 2011

f(x)= -2x + m

Jag tror seriöst jag håller på att avlida - har pluggat SO och matte konstant sen jag slutade idag. Jag slutade typ klockan kvart över tolv...
I SOn håller vi på med ett stort projekt om konsumtion, jag och 6pack skriver om palmolja. Jag får typ dåligt samvete när jag ser hur mycket skog som skövlas och att vi förstör naturen på det där sättet, det är fan helt sjukt! Läs artikeln Mardrömmen på Borneo så kommer ni fatta vad jag snackar om!

Matten. Herregud... idag var typ andra gången som jag öppnade min mattebok under hela kursen, är fan helt sjukt. Kan ingenting om grafer och funktioner. Trots detta lyckades jag lösa en C-uppgift i boken, fan vad stolt jag blev!
Kolla hur glad jag är efter att ha löst mattetalet!

Uppgiften:
Funktionen f(x) = -2x + m
Bestäm talet m då f(-3) = 3f(0)

Seriöst. Man fattar ju ingenting av det där, ofta jag klara det! Helt själv, så jävla stolt över mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar