tisdag, oktober 25, 2011

Världen förtjänar fan att gå under.

Vad är det för fel på människor? Hur fan kan man gå förbi en mosad, seriöst sönderkrossad 2-åring som ligger och förblöder på gatan som ingenting är fel? Folk rundar fan ungen som om det vore skräp!



OBS!
Jag rekommenderar er att inte se det om ni inte har sett det, det är det hemskaste jag har sett. 

18 personer går förbi ungen, som ligger på gatan. 18 personer låtsas som ingenting är fel. Okej att man ibland stöter på personer som inte är riktigt friska i huvudet, någon som inte bryr sig alls om andra. Men att 18 stycken inte reagerar på det här är fan inte normalt. Det är som att alla idiot-egoister i Kina hamnat på samma ställe och råkar gå förbi just när ungen ligger där och blöder. Hon är inte ens död, hon ligger där och sprattlar. Hur kan man inte reagera på det? Någon går ju till och med förbi med sitt egna barn, ofta den inte känner medlidande? Ingen har ens orken att ta upp telefonen och ringa en ambulans. Jävla ÄCKLIGA människor det finns. Jag vill typ spy när jag ser det här klippet, flickan är seriöst av på mitten. När det äntligen kommer någon som flyttar på barnet är hon som ett spaghettistrå.

"Det var inte mitt barn, varför skulle jag bry mig?"
Kan tyvärr inte hitta någon länk till artikeln men den är
skriven i Dagens Nyheter
Läste imorse i tidningen att flickan dog i fredags, och när man frågat en av männen på moped har han förklarat för en kinesisk journalist "Det var inte mitt barn, varför skulle jag bry mig?" Hur mycket fel måste man inte ha i huvudet för att tänka sådär?

Nu håller Kina i alla fall på att diskutera en ny lag, om att göra det till "en plikt att hjälpa nödställda". Ska det inte vara självklart? Man ska fan inte behöva en lag om att folk ska börja bry sig om varandra. Sånt här äcklar mig verkligen. Det får mig att tappa hoppet på mänskligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar