tisdag, oktober 04, 2011

Öl och solnedgång


Lite country-jam och biffen är kirrad
Sista sommardagen spenderades i lördags på Bästastes land med några bra kompisar. Helt sjukt att det skulle bli så bra väder just den dagen vi skulle ut på landet. Gick seriöst omkring barfota i linne utan att frysa.

Det började med maskerad då Bästastes mormor och morfar hade jävligt massa gamla hattar i sitt hus vilket betydde att vi var tvungna att prova de flesta. Jag fastande för en stråhatt och satt på gräset med en gitarr och ett strå i munnen.
6pack blickar ut över havet
med sin sjömanshat

Satte på bastun och beredde oss för kvällsbad genom att sätta oss på berget med varsin öl och kolla på solnedgången. Det var fan helt sjukt vackert att se när den sjönk bakom träden. Lite sorgligt att klockan bara var 6 när den gick ner dock... Sen var det baddags, tror det var runt 14 grader i vattnet. Jävlar vad kallt det var! Jag klarade mig dock upp helskinnad, tyvärr gjorde inte Klintan det. När han skulle upp ur vattnet tog han efter stegen för snabbt så hans axel gick ur led. Trodde att han drev först men sen var han seriös, jag fick typ panik! Som tur var hoppa den tillbaka typ direkt men han var öm resten av tiden vi var där.

Kvällsbad.
Kändes jävligt gött att basta efteråt.
Kvällen vandrade vidare med mer öl, stekta hamburgare och gitarrspel. Jag köttsöng en gång för dom där, jag tror dom tyckte om det fast jag var skakis i typ en halvtimme efteråt för jag brukar inte köttsjunga när jag sjunger för kompisar. Det blir grymt mörkt när solen väl gått ner, det var länge sen jag såg en stjärnhimmel lika klar som den här. Det var helt sjukt. Tog en promenad själv ner till vattnet också, det var så stilla så man såg stjärnorna i vattnet. Eftersom Klintan också var ute på promenad trodde alla att vi hade varit tillsammans och höll på aslänge och tjata om att vi hade träffats.  Jag, 6pack, Klintan och en till tog en nattpromenad senare, var helt kolsvart fast klockan var typ 10. Jag och 6pack höll på att avlida för Klintan och hans kompis höll på att skrämmas asmycket. Höll typ seriöst på att dra Klintans axel ur led igen bara för att om jag släppte honom skulle han springa in i skogen och skrämma mig. Jag och Klintan satt kvar lite längre när de andra gick in igen och skrämde upp varandra som fan. Vi hörde massa läskiga ljud som alla kom från massmördare som gömde sig i skogen. Det läskigaste var när vi båda hörde någon flåsa, som en gammal gubbe, på vägen en bit bort. Det var såklart ingen där men det läskigaste var att jag hade hört samma flås när jag satt nere på bryggan förut...
Klintan är trött efter en lång natt.

När jag och Klintan kom tillbaka hade alla gått och lagt sig. Klockan var typ halv 1. Fan vad det var deppsönder, vart var festen lixom? Men jag och Klintan hängde inte läpp för det, vi la oss i största sängen och diskuterade allt mellan himmel och jord, typ... Det var inte fören vi gick och la oss och släkte alla lampor som han nämne läskiga små spökpojkar och clowner. Fast vi flummade sönder också, så det gjorde ingenting. Vi somnade sist, runt 5, och vaknade först, typ 9. Jag var astrött resten av dagen, skönt att vi var lediga på måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar