onsdag, oktober 19, 2011

PoleStar Inverts

Idag började nya kursen PoleStar Inverts, då man inriktar sig på klättringen och inte lika mycket snurrar. jag säger bara en sak - AJ SOM FAN!

Kolla henner övre vad. Fatta att det brännersönder!
Det börjar lite lugnt med vanlig klättring - känn hur man sitter på stången om man kan kontrollera den med benen. Att glida ner längst stången bara genom att pressa med benen är inte kul kan jag säga. Allt fett slipas mot stången, det bränner sönder som fan!

Sedan gick vi över till de lite svårare grejerna, typ som att gå från att hänga upp och ner till att komma upp i en vanlig polesit. Jag avled. Sedan fick vi lära oss att hänga upp och ner i ett knä, som på bilden här. Det såg kanske inte riiiktigt lika bra ut när jag gjorde det men jag är fan stolt för jag klarade det nästan första gången jag provade! Bortsett från att det var löksönder så man gled jättemycket på stången...

När jag kom hem gjorde det seriöst ont när jag gick för byxorna skavde mot insidan av låren. Kan typ inte röra mig nu, detkänns som när man har slagit i någonting ashårt.... Får se om jag har blåmärken på fötter och ben imorgon då, man brukar få det när man ska klättra. Bortsett från det här har min dag varit ganska tråkig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar