söndag, maj 29, 2011

Vart tog tiden vägen?

Årets sista läxa! (eller egentligen inte men tänker inte göra spanskaläxan) Sen är det typ sommarlov på riktigt. Bortsett från att man måste gå i skolan fast man inte har något att göra.


Sitter just nu på min altan och tänker att jag faktiskt borde göra sista svenskaläxan för terminen. Man ska skriva en filmanalys på en otroligt tråkig film. (hatar att vår lärare fråga vilken film vi ville se, sen bestämde vi en och sen får vi inte se den i alla fall) Alltså herre min je vad snabbt det här året har gått, jag förstår inte vart tiden tog vägen. Känns som om jag och sexiboi har varit ihop i typ två månader men om två veckor har det gått ett halvår! Vart tog tiden vägen?

Det är den här vi ska göra filmanalys på. SE DEN INTE!

Mina föräldrar är skilda, det har dom varit länge nu. Förut kunde jag bo hos båda utan problem, men senaste tiden har jag känt att jag inte trivs hos min pappa. När han var bortrest bodde jag hos min mamma och det var jättebra, men så fort jag flyttade tillbaka till min pappa, dvs. igår så känner jag att jag inte kan bo där. En dag, och jag vill genast därifrån. Är det hemskt att svika min pappa så? Jag tycker min pappa är omogen (okej, jag är tonåring men han är faktiskt det på riktigt) för när man bråkar och man säger någonting så ska han härma mig med "tonårsrösten" och så ska han stå och gnälla (jag överdriver inte nu) som en bebis om jag pratar lite för surt eller argt. Det går inte att prata med honom för hans argument är att härma och trycka ner på mig. Och det är alltid stökigt här, jag tycker det är äckligt. Och min syster yster förändras också här, allt är annorlunda än hos min mamma och jag gillar inte det. Om jag inte ens kan vara här en dag utan att gråta, varför ska jag vara här? Jag ska väl tänka på vad som är bäst för mig ändå? Inte vad som gör min pappa glad...

Jaja, det tål att tänka på. Får väl helt enkelt prata med min mamma när jag kommer dit ikväll. Nu blir det till att kötta svenska, sen ska jag nog träffa sexiboi igen. Tjingeling så länge!

1 kommentar:

  1. gråter du varje dag där? wäh gumsiponken de får du ju inte göra :c gayhugayhuggayhug! <3

    SvaraRadera