torsdag, maj 26, 2011

Ensam och oälskad

OBS! Deppmode: on | Varning för depphumör!

Ensam och oälskad...
En bild säger mer än tusen ord. Eller vad säger ni?

Det kan ju knappast bli tydligare än på bilden här, alla ser ju hur ledsen jag är. Sitter själv i ett mörkt vardagsrum (en lampa tänd) ingen sexiboi här, ingen mamma här för hon är med sin kille, ingen syster yster för hon är hos pappa. Inte ens min katt är här!
    Det enda jag har är Eva Cassidy, min enda älskade. Men hur ska hennes låtar om olycklig kärlek hjälpa mig genom sorgens stunder som dessa?

Jag behöver någon som kan pigga upp mig i ensamhetens mörker. Var är min Romeo när jag verkligen behöver honom? Jo, det ska jag säga. Han är hemma hos sig och tittar på en nerladdad basketmatch för han vill inte komma hit. Jag har hela min lägenhet för mig själv och han vill kolla på en match? Som han kan kolla på när som helst? Istället för att komma till mig och mysa i alla rum i hela lägenheten? (Inte för att det skulle hända men ändå, bara tanken liksom) Bara för hans föräldrar tyckte inte att det passa att han sov här idag eftersom vi kom försent en gång när vi sov hos honom, och han fick "värsta fina middagen o allt" när han fick MVG i SO så han orkar inte bråka med dom om att han faktiskt visst kan sova här. Jävla mes, föräldrar är till för att bråkas med!

Och min kompis teater sög. Varken jag eller min kompis fatta någonting! Det var någon himla Shakespeare, hur ska man fatta det på engelska om alla pratar som möss? Vi satt och sov hela teatern så var min kompis med typ en halv minut i slutet? Fast hon var bra, men det var ändå fett ovärt. Teater kan bajsa på sig!

Och så kommer jag typ få G i SO (som väntat) eftersom jag inte orkar göra min läxa. Jag älskar mitt liv när jag är på depphumör, typ som nu, klagar på allt. ohyes!

"Oh yesterday all my troubles seemed so far away
Now I need a place to hide away
Oh, I believe in yesterday"

2 kommentarer: