söndag, september 25, 2011

...I now walk into the wild

"Driving west out of Atlanta, he intended to invent an utterly new life for himself, one in which he would be free to wallow in unfiltered experience. To symbolize the complete severance from his previous life, he even adopted a new name. No longer would he answer to Chris McCandles; he was now Alexander Supertramp, master of his own destiny."
Rekommenderas starkt till alla er
därute! Grymt bra
Någon som har sett filmen "Into The Wild"? En av de bästa filmer jag har sett. Det handlar om en ung kille som är trött på samhällets falskhet (eller något åt det hållet) så han skänker sina sparpengar till välgörenhet, klipper sönder sina kreditkort, åker ut åt helvete och bränner upp sina pengar. Sen tar han sin ryggsäck och går ut i öknen. Började läsa boken för 3 dagar sen och den är så GRYMT bra. Allt han gör är så otroligt fantastiskt. Skulle vilja säga att den här boken är min nya bibel och jag vill leva mitt liv som honom, för det är det coolaste som finns.

Jag älskar natur, jag älskar nya upplevelser, utsikter, hav, skog, dofter, känslor. Allt som man kan tänkas uppleva när man walks into the wild. Utom ensamhet och mörker. Jag älskar natten, men mörker är det värsta som finns. Och speciellt när man är ensam. Har dock lovat mig själv att "into the wild" MÅSTE göras, man måste övervinna sina rädslor. Ska dock inte kötta sönder, utan stanna ute kortare tid och börja lite lätt. Inte klippa några kort eller bränna några pengar.

TAGGA GALEN FEEEST!!
Igår var det fest hos Lammet. Skulle ju egentligen dragit till Veronica på Grönan också, men efter ett samtal med några kompisar insåg vi att vi aldrig skulle komma in. Vi var några stycken dock och hälften valde att dra dit ändå och försöka. Men jag, Bästaste, 6pack och Klintan åkte hem till mig och chillade med gitarr- och pianospel till festen började.

Var många från klassen där, många från Kärran också. Som vanligt hade jag ingen dricka men på mindre än 10 minuter hade jag redan klunkat en vodkadrink och kirrat en ny. Man har fan skills asså. Det enda var väl att Klintan ramlade ner för ett fönster. Fa'an vad rädd jag blev. Trodde han försökte dö eller någonting. Men han skrattade asmycket och tyckte det var skitroligt. Jag, smart som jag är, bestämde mig för att hoppa efter. Haha fan vad skills man har, jag klarade mig utan att dö. Var dock inte så högt, kanske 2-3 meter till marken och det fanns en kant att stå på längst husväggen så det gick prima ballerina.

Hade deeptalk med Johnossi och Gitarristen om Mr. Snygg och hans midsommarhaff som också var på festen, fattade inte mycket av vad dom sa... Gubbkepsen sprang omkring lite i lägenheten och var aspackad. Svårt att beskriva hur han betedde sig, var som om han ville snacka med mig fast ändå inte för då hade han förlorat "fighten" eller vad man ska säga... Hm. Johnossi däckade i Lammets säng sen. Så jäääävla skön snubbe, e till och med glad när han sitter halvdäckad på toagolvet. Man måste fan gilla honom!

Kvällen slutade med att jag satt själv ute med Klintan (OBS! det var jättemysigt)och diskuterade vad som är snyggt på en kille/tjej och vilka i klassen som är snygga. Och lite roliga fylleminnen från min sida. Typ att jag har pissat med en kille när jag var aspackad och han var helt nykter, det är lite pinsamt sådär i efterhand. Anyways, jag har sagt till honom förut på fyllan att han har fina ögon o snygga kindben och när vi diskuterade snygghet så måste man ju säga vad som är snyggt hos en kille. Typ kropp, ögon och kindben. Och han har ju allt, så när vi kom in på vilka killar som är snygga i klassen måste jag ju räkna upp honom. Så jag räknade upp honom. Sen så måste ju han räkna upp vilka tjejer som är snygga. Han räknade upp mig, men jag sa att det vara var för jag hade räknat upp honom. Han sa att det inte va det, men jag tänker tro det till han visar motsatsen. Fast han tycker nog det egentligen, men jag tror det i smyg...

Han följer med mig till tuben, väntar med mig i en kvart. Han är så himla snäll, lille plutten. I slussen såg jag min gatumusikant, tänkte gå förbi först men eftersom jag fortfarande var packad så ba "nee, måste fan snacka med honom". Det slutar med att jag tar hans nya nummer och han ba "cool, we should totally hang out sometime, hope you call" (han snackar bara engelska) jag ba "riiiight.. 'bout that." fast det sa jag inte. Sen sprang jag hem för att jag inte skulle bli sen och madre arg.

1 kommentar:

  1. är så himla glad för din skull!! Underbart med lite kärlek ju!! ;-) Ni är säkert jätte fina tillsammans ♥
    /A

    SvaraRadera