söndag, september 04, 2011

Köttasönder plugg

Närrå, inte alls.


Jag och Klintan bestämde oss för att vi borde hitta på någonting idag, för ingen av oss hade något att göra. Så vi frågar typ några från klassen men alla bangar utom 6-pack som tycker vi ska plugga matte eftersom vi har läxa tills imorn. Visst, det kör vi på, går ut till skånegläntan och gör typ vart fjärde tal, alla är skittrötta från gårdagen. Kommer en askonstig larv krypande på bordet så vi sitter och studerar små insekter ett bra tag och funderar på hur många det finns, om alla har namn, varför dom är så random. Har märkt att Klintan är fett fascinerad av insekter, han brukar typ alltid studera dom om man hittar ett. Fast det är ganska roligt för då kan man studera med honom.

Sen såg vi att det fanns ett äppelträd en bit bort. Har varit i skånegläntan mången gång men har aldrig märkt att det finns ett äppelträd så vi bestämmer oss för att palla lite äpplen. Klintan börjar klättra så klart på dom tunnaste grenarna. Trodde seriöst att han skulle ramla ner ett par gånger. Får ner ett par äpplen, dom var faktiskt oväntat goda, dom smakade dock som päron.

Gick hem till mig, satte på lite te (ska lära Klintan o gilla det) och en film som typ ingen orka kolla på för alla var så trötta. Och jag somnade typ nästan på Klintans axel. Och han är jättemysig men han får inte vara det för jag vill inte gilla honom. Orkar inte mitt liv just nu! Mupp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar