söndag, september 11, 2011

Pojkar, pojkar, pojkar...

Var på fest igår. Snacka med sexiboi idag. Omogna jävel.
Började med att ja sku bjuda 5 kompisar. Men sen ville Löken ta med några från klassen så vi sku bli typ 7. Slutade med att jag kom med typ 12 pers, kände mig jätteelak mot hon som hade festen. Hur som helst, en av de som kommer är Sexiboi. Han kan ju seriöst inte ignorera mig när jag bjuder honom på fest, även om det inte var planerat? Jo det kan han visste. Han hälsar på alla, ALLA, utom mig. Till och med sitt ex som han brukade snacka skit om går han fram och kramar. Fast hon tänkte gå förbi honom. Men inte mig, nejnej. Vi är trots allt bara klasskompisar, eller vadå?

När jag kommer in på festen får jag veta att två av mina bästaste av vänner har blivit ihop med sina på G:n! Herregud, jag typ avled när jag fick veta det, jag blev så himla glad! Speciellt för min bästastes väns skull, hon har hittat världens sötaste kille. Tyvärr måste jag berätta en jättehemsk sak för honom, tänker inte säga vad men han kan bli väldigt väldigt sur. VÄLDIGT sur.. Det var inget jag tänkte på när jag låste in oss på toan för att säga det, men jag blev inte speciellt förvånad när han försökte slå sönder spegeln.

Måste erkänna att jag är ganska stolt över mig själv efter det. Fast jag skrek på honom att han skulle fan inte hålla på o slå sönder nånting nu, ja skrek honom verkligen rakt upp i ansiktet och han grät för han var så ledsen för hennes skull. Sen grät vi tillsammans och kramades. Men jag fattar inte att jag vågade skrika på honom sådär. Var, såklart, ganska packad men att jag ändå lyckades behålla mig så pass lugn att jag kunde lugna honom. Efter det sprang jag runt på festen med smink ner till hakan och letade efter hans kompisar så de kunde prata med honom.

När jag dragit hem sedan, kände jag att jag kunde inte bara säga en sådan grej på fyllan och sen inte prata med honom, så jag ville få tag på hans nummer. Först frågade jag Mörkis, men han svara inte. Fråga Bästaste men hon trodde jag skulle säga nånting dumt o då fick jag ju smartaste idén nånsin "Sexiboi har säkert hans nummer" Jävla dum man e.
Skickar ett sms:
"Sluta ignorera mig din tönt. Du behandlar mig på samma sätt som jag behandlar Vincent. Jag hatar honom. Har du snubbens nummer?"
Skickar ett till:
"O jag e packad så tyck va du vill"
Allt han svarar är "lugn" då frågar jag igen om han har numret. När han inte svarar ringer jag upp honom. Klockan 3 på natten... Där går fan gränsen, jobbig tjej man är. Först frågar jag om numret, och när han drygar sönder mot mig (asså verkligen DRYGAR, typ frågar vem det är när jag svarar) blir jag asirriterad och frågar varför han gör såhär mot mig o han borde sluta ignorera mig. "Du gör alltid såhär när du e packad ring mig imorn om du vill snacka då."

Så bestämde jag mig för att jag sku ringa honom idag, nu när jag ändå sagt att jag irriterar mig på att han ignorerar mig totalt.

Nu hade jag bestämt mig att jag skulle ringa på riktigt. Så runt tre ringer ja för o snacka med honom. Han drygar skitmycket och gör verkligen allt han kan för att inte säga nånting till mig. Jag säger typ att jag undrar varför han inte prata med mig och det är fett konstigt att han ignorerar mig sådär. Han ba "nee jag har inte gjort det med flit o du säger ju aldrig hej ändå blablabla dryg dryg dryg" Jag fattar inte att en person kan ändras så mycket. Han har verkligen gått från världens snällaste människa till en jävligt omogen kille i mina ögon. Men nu har jag i alla fall gjort vad jag kan för att han inte ska bete sig som en idiot. Och han sa att "Okej. Jag ska väl tänka på det." Ibland är pojkar jävligt dumma.

Sen ringde ja Bästastes pojke som jag snacka med igår på toan. Man säger inte en sån där grej på fyllan och sen skiter i det när man är nykter. Så skulle kolla hur det var med honom, och hans hand (han slog sönder toapappershållaren). Det är så himla fint hur mycket han bryr sig, han är fett orolig för henne. Och igår när jag prata med honom grät han och sa "jag älskar henne, men jag har inte sagt nått" och sen grät vi. Och jag är så glad för hon har hittat en så fin kille. Ibland är pojkar underbara.

2 kommentarer:

  1. En ny dagens blogg är på gång nu. Anmäl dig gärna :)
    direktlänk: http://bellahuuynh.blogg.se/2011/september/kor-igang-igen.html#comment

    SvaraRadera
  2. jag tkr inte att det var någon bra idé att vara tillsammans med någon i samma klass , skum stämning för hela klassen

    SvaraRadera